KontrastowaAAA
Fundusze Europejskie
Rzeczpospolita Polska
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie
Unia Europejska Europejski Fundusz Społeczny

Aktualności

Wtorek, 4 maja 2021 r.

Szanowni Państwo,

Przypominamy że termin składania rozliczenia kwartalnego dla II tury mija 07.05.2021 r.


Piątek, 2 kwietnia 2021 r.

Szanowni Państwo,

Ciepłych i pełnych radości Świąt Wielkiej Nocy, a także wielu radości i satysfakcji w życiu zawodowym i prywatnym.


Czwartek, 25 marca 2021 r.

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w dniu dzisiejszym rozpoczęliśmy kontrole na miejscu prowadzenia działalności. O dokładnej dacie kontroli będziemy Państwa informować telefonicznie.


Poniedziałek, 15 lutego 2021 r.

Informujemy Państwa, że Biuro Projektu Nowa droga - II edycja zostaje przeniesione pod następujący adres: ul. Króla Augusta 20/12, 35-210 Rzeszów.


Piątek, 22 stycznia 2021 r.

Ostateczna lista biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego rekomendowanych do dofinansowania

Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając po zakończeniu procedury odwoławczej ogłasza ostateczną listę biznesplanów kwalifikujących się do dofinansowania.

Poniżej zamieszczamy ostateczne listy rankingowe biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego w ramach projektu Nowa droga – II edycja, II tura naboru.

Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z REGULAMIN PRZYZNAWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI opublikowane listy są ostateczne. Powtórna ocena biznesplanu jest oceną ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie.


Poniedziałek, 18 stycznia 2021 r.

PROCEDURA ODWOŁAŃ OD OCENY KOW

Zgodnie z § 14 Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości projektu Nowa droga – II edycja

  1. Procedura odwoławcza dotyczy tylko i wyłącznie biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego, które nie znalazły się na wstępnej liście biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania.
  2. Uczestnik projektu, którego biznesplan nie znalazł się na wstępnej liście biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania, ma możliwość złożenia pisemnego wniosku o ponowne rozpatrzenie Biznesplanu
  3. (załącznik nr 6) 1.6. Załącznik nr 6 Wniosek o ponowne rozpatrzenie biznesplanu, jednakże tylko w zakresie oceny biznesplanu.
  4. Odwołanie wnioskujące o ponowną weryfikację (w zakresie oceny formalnej i merytorycznej) i dodatkowymi wyjaśnieniami (informacjami) dotyczącymi zakresu przedsięwzięcia i/lub uzupełnieniem ewentualnych uchybień formalnych składane jest w terminie do 3 dni roboczych licząc od dnia następnego po otrzymaniu informacji za pomocą poczty elektronicznej lub osobiście lub listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru o wyniku oceny.
  5. Wniosek o ponowne rozpatrzenie Biznesplanu nie może dotyczyć rozszerzenia biznesplanu o nowe treści. Niezachowanie tego warunku będzie skutkowało nieprzyjęciem odwołania.
  6. Rozpatrzenie odwołań od oceny biznesplanu powinno się zakończyć w ciągu 5 dni roboczych od wpłynięcia odwołania.
  7. Ponowna ocena biznesplanu będzie dokonywana przez losowo wybranych członków KOW, którzy nie uczestniczyli w jego pierwszej ocenie.
  8. Beneficjent Projektu każdorazowo poinformuje pisemnie Uczestnika projektu o wynikach powtórnej oceny biznesplanu. Powtórna ocena biznesplanu jest oceną ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie. Ostateczne zamknięcie listy Uczestników projektu kwalifikujących się do otrzymania dotacji możliwe jest po rozpatrzeniu wszystkich odwołań od oceny biznesplanu.
  9. Wstępna lista biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania nie ulega zmianie nawet w przypadku uzyskania wyższej liczby punktów przez osoby korzystające z procedury odwołania się od oceny merytorycznej biznesplanów.
  10. W przypadku uwzględnienia odwołań lista podstawowa biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania zostanie zaktualizowana.
  11. W przypadku braku odwołań lub ich nieuwzględniania dofinansowanie otrzymają kolejne biznesplany z listy rezerwowej z najwyższą punktacją powyżej wymaganego minimum.
  12. Ostateczna lista biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania zostanie zamieszczona na stronie internetowej Projektu. Dodatkowo każdy Uczestnik projektu zostanie poinformowany o wynikach oceny złożonego biznesplanu oraz przyznaniu bądź nie, dofinansowania wraz z uzyskanym wynikiem punktowym.

Poniedziałek, 18 stycznia 2021 r.

Wyniki oceny merytorycznej biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.

Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając po zakończeniu prac Komisji Oceny Wniosków przedstawia wyniki oceny merytorycznej biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.

Uczestnik projektu, którego wniosek nie znalazł się na liście wstępnej biznesplanów wnioskujących o wsparcie finansowe i pomostowe rekomendowanych do dofinansowania ma możliwość złożenia pisemnego odwołania od decyzji Komisji Oceny Wniosków.

Odwołanie można złożyć w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania informacji o wynikach oceny.

Poniżej zamieszczamy listy:

PROCEDURA ODWOŁAŃ OD OCENY MERYTORYCZNEJ BIZNESPLANÓW:

  • Wniosek o ponowne rozpatrzenie biznesplanu

Odwołanie o ponowną weryfikację biznesplanów wnioskujących o wsparcie finansowe i pomostowe w zakresie oceny merytorycznej i dodatkowymi wyjaśnieniami (informacjami) dotyczącymi zakresu przedsięwzięcia składane jest w terminie od 19.01.2021 r. do 21.01.2021 r. do godz. 16:00. Odwołania będą przyjmowane w Biurze Projektu Nowa droga przy ul. Dworzysko 55 w Rzeszowie na formularzu „Wniosek o ponowne rozpatrzenie biznesplanu”.

Odwołanie nie może dotyczyć rozszerzenia biznes planu o nowe treści. Nie zachowanie tego warunku będzie skutkowało nie przyjęciem odwołania. Ponowna ocena biznesplanu będzie dokonywana przez członków KOW, którzy nie uczestniczyli w jego pierwszej ocenie. Powtórna ocena biznesplanu jest oceną wiążącą ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie. Wstępna lista biznesplanów wnioskujących o wsparcie finansowe i pomostowe rekomendowanych do dofinansowania nie ulega zmianie nawet w przypadku uzyskania wyższej liczby punktów przez osoby korzystające z procedury odwołania się od oceny merytorycznej biznesplanów.

Ostateczna lista biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego rekomendowanych do dofinansowania zostanie zamieszczona na stronie internetowej po dopełnieniu formalności związanych z procedurą odwołań określoną w Regulaminie przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości przysługującą Uczestnikom projektu, których biznesplan nie znalazł się na wstępnej liście rankingowej biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.

Szczegóły procedury odwołania zostały określone w § 14 Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości.


Środa, 13 stycznia 2021 r.

Komisja Oceny Wniosków rozpoczęła ocenę merytoryczną biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego. Informujemy, że posiedzenia Komisji Oceny Wniosków będą odbywały się w terminie od 13.01.2021 r. do 17.01.2021 r. Kolejne posiedzenie Komisji Oceny Wniosków w przypadku wpłynięcia odwołań wnioskujących o ponowną weryfikację planowane będzie na 22.01.2021 r.


Wtorek, 12 stycznia 2021 r.

W dniu 12.01.2021 zakończono ocenę formalną biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.

W odpowiedzi na ogłoszony nabór złożone zostały 39 wnioski o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego oraz biznesplany z załącznikami.

Wszystkie złożone biznesplany wnioskujące o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego otrzymały ocenę pozytywną.


Piątek, 18 grudnia 2020 r.

Zaktualizowane terminy podpisywania i zabezpieczania umowy dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej oraz umowy o udzielenie wsparcia pomostowego dla II tury naboru - aktualizacja dot. 29.01.2021 r.

Centrum Promocji Biznesu wyznacza następujące terminy podpisywania umowy o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej oraz umowy o udzielenie wsparcia pomostowego dla II tury naboru.

Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
26.01.2021 NDII/121/2020
NDII/128/2020
NDII/129/2020
NDII/132/2020
NDII/139/2020
NDII/140/2020
NDII/148/2020
NDII/167/2020
NDII/168/2020
NDII/174/2020
Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
27.01.2021 NDII/126/2020
NDII/130/2020
NDII/133/2020
NDII/136/2020
NDII/141/2020
NDII/144/2020
NDII/161/2020
NDII/172/2020
NDII/173/2020
NDII/179/2020
Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
28.01.2021 NDII/127/2020
NDII/131/2020
NDII/142/2020
NDII/150/2020
NDII/152/2020
NDII/154/2020
NDII/160/2020
NDII/164/2020
NDII/178/2020
NDII/183/2020
Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
29.01.2021 NDII/123/2020
NDII/124/2020
NDII/125/2020
NDII/134/2020
NDII/149/2020
NDII/177/2020
NDII/184/2020
NDII/187/2020
NDII/191/2020
NDII/193/2020

Takie daty jak powyżej należy wpisać do biznesplanu jako planowana data rozpoczęcia działalności.

Podpisanie umów nastąpi wyłącznie z osobami, które uzyskają pozytywną ocenę Komisji Oceny Wniosków i zajmą miejsce na ostatecznej liście rankingowej biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania od nr 1 do nr 35 oraz spełnią wszelkie wymogi formalne związane z podpisaniem i zabezpieczeniem umów.


Poniedziałek, 14 grudnia 2020 r.

Terminy podpisywania i zabezpieczania umowy dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej oraz umowy o udzielenie wsparcia pomostowego dla II tury naboru

Centrum Promocji Biznesu wyznacza następujące terminy podpisywania umowy o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej oraz umowy o udzielenie wsparcia pomostowego dla II tury naboru.

Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
26.01.2021 NDII/121/2020
NDII/128/2020
NDII/129/2020
NDII/132/2020
NDII/139/2020
NDII/140/2020
NDII/148/2020
NDII/167/2020
NDII/168/2020
NDII/174/2020
Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
27.01.2021 NDII/126/2020
NDII/130/2020
NDII/133/2020
NDII/136/2020
NDII/141/2020
NDII/144/2020
NDII/161/2020
NDII/172/2020
NDII/173/2020
NDII/179/2020
Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
28.01.2021 NDII/127/2020
NDII/131/2020
NDII/142/2020
NDII/150/2020
NDII/152/2020
NDII/154/2020
NDII/160/2020
NDII/164/2020
NDII/178/2020
NDII/183/2020
Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
29.01.2021 NDII/123/2020
NDII/124/2020
NDII/125/2020
NDII/134/2020
NDII/149/2020
NDII/151/2020
NDII/177/2020
NDII/184/2020
NDII/193/2020
NDII/196/2020

Takie daty jak powyżej należy wpisać do biznesplanu jako planowana data rozpoczęcia działalności.

Podpisanie umów nastąpi wyłącznie z osobami, które uzyskają pozytywną ocenę Komisji Oceny Wniosków i zajmą miejsce na ostatecznej liście rankingowej biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania od nr 1 do nr 35 oraz spełnią wszelkie wymogi formalne związane z podpisaniem i zabezpieczeniem umów.


Środa, 9 grudnia 2020 r.

Ogłoszenie o naborze Wniosków o przyznanie wsparcia finansowego
i wsparcia pomostowego oraz biznesplanów wraz z złącznikami

Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając zaprasza Uczestników projektu Nowa droga – II edycja, II tura naboru do składania Wniosków o przyznanie wsparcia finansowego i wsparcia pomostowego oraz biznesplanów wraz z złącznikami.

Dokumenty będzie można składać w dniach od 23.12.2020 r. do 08.01.2021 r. (w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00 w Biurze Projektu w Rzeszowie przy ul. Dworzysko 55).

Informujemy, że wnioski można składać osobiście w Biurze Projektu, za pośrednictwem poczty lub kuriera, w wyznaczonym przez Beneficjenta terminie naboru. W przypadku osobistego złożenia biznesplanu Uczestnik projektu otrzyma potwierdzenie jego złożenia z nadaniem daty i godziny wpływu oraz numerem biznesplanu. W przypadku dokumentów złożonych za pośrednictwem poczty lub kuriera, liczy się data wpływu dokumentów do Biura Projektu. Potwierdzeniem wpływu dokumentów będzie przesłanie potwierdzenia wraz z podaniem numeru biznesplanu i datą wpływu drogą e-mail.

Informujemy, że Wniosek o przyznanie wsparcia finansowego i wsparcia pomostowego oraz biznesplan wraz z złącznikami jest dostępny na stronie internetowej Projektu www.nowadroga.rze.pl w zakładce Dokumenty.

Wymagania formalne odnośnie przygotowania biznesplanu wnioskującego o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego:

  1. biznesplan jest wypełniony elektronicznie w języku polskim,
  2. biznesplan oraz załączniki są zgodne z obowiązującymi wzorami,
  3. biznesplan jest złożony w wersji papierowej w dwóch egzemplarzach (dwa oryginały lub oryginał i kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) plus wersja elektroniczna biznesplanu (biznesplan w postaci elektronicznej będący odzwierciedleniem cyfrowym wersji papierowej składany jest w jednym egzemplarzu,
  4. biznesplan jest podpisany czytelnie przez osobę uprawnioną oraz parafowany na każdej stronie,
  5. biznesplan ma ponumerowane strony,
  6. biznesplan ma wypełnione wszystkie wymagane pola,
  7. biznesplan nie zawiera błędów rachunkowych (błędne podstawowe obliczenia matematyczne),
  8. komplet dokumentów powinien być trwale spięty,
  9. biznesplan został złożony w wyznaczonym terminie,
  10. określona w biznesplanie działalność jest zgodna z przedstawioną w Dokumentach Rekrutacyjnych,
  11. kwota wnioskowanego wsparcia mieści się w limitach określonych w Regulaminie przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości,
  12. okres finansowania zawiera się w okresie realizacji projektu Nowa droga – II edycja,
  13. oryginał i kopia biznesplanu zawierają wszystkie wymagane załączniki.

W przypadku ubiegania się o przyznanie wsparcia finansowego i wsparcia pomostowego należy załączyć zgodnie z „Regulaminem przyznania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości” następujące dokumenty:

  1. Wniosek o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego,
  2. Biznes plan na okres 2 lat działalności przedsiębiorstwa wraz z załącznikami:
    1. Dokument potwierdzający ukończenie szkolenia „ABC przedsiębiorczości”,
    2. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r., poz. 1543),
    3. Oświadczenie o otrzymaniu / nieotrzymaniu pomocy de minimis w roku budżetowym, w którym Uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach budżetowych,
    4. Kopie zaświadczeń o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku kalendarzowym, w którym Uczestnik Projektu przystępuje do Projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych wystawionych przez podmioty udzielające pomocy (jeśli dotyczy),
    5. Biznesplan w wersji elektronicznej,
    6. Oświadczenie o tożsamości wersji elektronicznej i papierowej biznesplanu,
    7. Oświadczenie o nie skorzystaniu z innej pomocy dotyczącej tych samych wydatków kwalifikowanych, na które udzielana jest pomoc de minimis,
    8. Dokumenty dodatkowe ułatwiające ocenę planowanego przedsięwzięcia np.
      • dokumenty potwierdzające posiadaną wiedzę i doświadczenie Uczestnika projektu,
      • dokumenty potwierdzające prawo do lokalu, w którym zarejestrowana/prowadzona będzie działalność gospodarcza,
      • kosztorys robót budowlanych, opis techniczny – jeśli dotyczy,
      • inne dokumenty, o ile wymaga tego specyfika realizacji danego projektu

Dokumenty należy złożyć w dwóch egzemplarzach w kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem Uczestnika Projektu i dokładnymi danymi adresowymi Uczestnika.


Poniedziałek, 7 grudnia 2020 r.

Oświadczenie

Centrum Promocji Biznesu informuje, że z dniem 7 grudnia 2020 r. zmienił się wzór formularza Biznesplanu (załącznik nr 2 do regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości) dostępnego na stronie internetowej: https://nowadroga.rze.pl/

Zmiana dotyczy prognozy finansowej (poz. D.5, D.6, D.7, D.8.1), uproszczonego bilansu (D.8.2) oraz rachunku zysków i strat (D.8.3) i związana jest jedynie z okresem na jaki należy przygotować biznesplan. Według nowego wzoru okres ten obejmuje lata: 2021, 2022, 2023.

Nowy wzór biznesplanu jest do pobrania na stronie internetowej https://nowadroga.rze.pl/ w zakładce DOKUMENTY.

Zmiana dotyczy tylko uczestników projektu zakwalifikowanych w II turze rekrutacji.


Piątek, 4 grudnia 2020 r.


Wtorek, 1 grudnia 2020 r.

Informujemy, że Szkolenie ABC Przedsiębiorczości zostaje wznowione od 03.12.2020 r.


Piątek, 30 października 2020 r.

W związku z aktualną sytuacją epidemiczną informujemy, że Szkolenie ABC Przedsiębiorczości zostaje wstrzymane do odwołania.


Środa, 21 października 2020 r.

Szczegółowy harmonogram udzielenia wsparcia – szkolenia przed założeniem działalności gospodarczej – ABC PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

W dniach od 26.10.2020 r. do 10.11.2020 r. zostaną przeprowadzone szkolenia przed założeniem działalności gospodarczej ABC PRZEDSIĘBIORCZOŚCI


Wtorek, 20 października 2020 r.

Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając informuje o zakończeniu procesu rekrutacji II tury naboru do projektu Nowa droga – II edycja. W związku z zakończeniem przez Komisję rekrutacyjną oceny merytorycznej formularzy rekrutacyjnych poniżej zamieszczamy listy rankingowe. Listę Kandydatów zakwalifikowanych do udziału w projekcie, listę rezerwową Kandydatów, listę osób niezakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę Kandydatów, którzy zrezygnowali z udziału w rekrutacji do projektu.

Zgodnie z § 7 pkt. 15 Regulaminu Rekrutacji i Uczestnictwa w Projekcie

Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie podlega procedurze odwoławczej. Kandydatowi do Projektu nie przysługuje odwołanie od wyników rekrutacji na żadnym z etapów rekrutacji do projektu.


Wtorek, 29 września 2020 r.

Informujemy, iż Komisja Rekrutacyjna powołana do dokonania oceny formalnej Formularzy rekrutacyjnych II tury naboru do Projektu Nowa droga – II edycja w dniu 29.09.2020 r. zakończyła ich ocenę.

Do oceny merytorycznej zakwalifikowano więc 74 Kandydatów, których formularze rekrutacyjne uzyskały pozytywną ocenę Komisji Rekrutacyjnej.

Komisja Rekrutacyjna na etapie oceny formalnej do dalszej oceny nie rekomendowała 7 Kandydatów, których formularze rekrutacyjne nie spełniły wymogów formalnych.


Piątek, 18 września 2020 r.

Ostateczna lista biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego rekomendowanych do dofinansowania

Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając po zakończeniu procedury odwoławczej ogłasza ostateczną listę biznesplanów kwalifikujących się do dofinansowania.

Ostateczna lista biznesplanów wnioskujących o wsparcie finansowe i pomostowe w ramach projektu Nowa droga – II edycja I tura naboru

Poniżej zamieszczamy ostateczne listy rankingowe biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego w ramach projektu Nowa droga – II edycja I tury naboru

Ostateczna lista rezerwowa biznesplanów wnioskujących o wsparcie finansowe i pomostowe w ramach projektu Nowa droga – II edycja I tura naboru

Lista biznesplanów nie rekomendowanych do dofinansowania Projekt Nowa droga – II edycja I tura naboru

Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z REGULAMIN PRZYZNAWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI opublikowane listy są ostateczne. Powtórna ocena biznesplanu jest oceną ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie.


Poniedziałek, 14 września 2020 r.

Dotyczy II naboru rekrutacji do projektu Nowa droga – II edycja

Informujemy, iż Komisja Rekrutacyjna w dniu 14.09.2020 rozpoczęła ocenę formalną formularzy rekrutacyjnych, które wpłynęły do biura projektu w terminie od dnia 07.09.2020 r. do dnia 11.09.2020 r..

W dalszej kolejności nastąpi ocena merytoryczna złożonych formularzy rekrutacyjnych.

O wynikach oceny będziemy informowali Państwa na bieżąco.


Poniedziałek, 14 września 2020 r.

Wyniki oceny merytorycznej biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.

Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając po zakończeniu prac Komisji Oceny Wniosków przedstawia wyniki oceny merytorycznej biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.

Uczestnik projektu, którego wniosek nie znalazł się na liście wstępnej biznesplanów wnioskujących o wsparcie finansowe i pomostowe rekomendowanych do dofinansowania ma możliwość złożenia pisemnego odwołania od decyzji Komisji Oceny Wniosków.

Odwołanie można złożyć w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania informacji o wynikach oceny.

Poniżej zamieszczamy listy:

PROCEDURA ODWOŁAŃ OD OCENY MERYTORYCZNEJ BIZNESPLANÓW:

  • Wniosek o ponowne rozpatrzenie biznesplanu

Odwołanie o ponowną weryfikację biznesplanów wnioskujących o wsparcie finansowe i pomostowe w zakresie oceny merytorycznej i dodatkowymi wyjaśnieniami (informacjami) dotyczącymi zakresu przedsięwzięcia składane jest w terminie od 15.09.2020 r. do 17.09.2020 r. do godz. 16:00. Odwołania będą przyjmowane w Biurze Projektu Nowa droga przy ul. Dworzysko 55 w Rzeszowie na formularzu „Wniosek o ponowne rozpatrzenie biznesplanu”.

Odwołanie nie może dotyczyć rozszerzenia biznes planu o nowe treści. Nie zachowanie tego warunku będzie skutkowało nie przyjęciem odwołania. Ponowna ocena biznesplanu będzie dokonywana przez członków KOW, którzy nie uczestniczyli w jego pierwszej ocenie. Powtórna ocena biznesplanu jest oceną wiążącą ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie. Wstępna lista biznesplanów wnioskujących o wsparcie finansowe i pomostowe rekomendowanych do dofinansowania nie ulega zmianie nawet w przypadku uzyskania wyższej liczby punktów przez osoby korzystające z procedury odwołania się od oceny merytorycznej biznesplanów.

Ostateczna lista biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego rekomendowanych do dofinansowania zostanie zamieszczona na stronie internetowej po dopełnieniu formalności związanych z procedurą odwołań określoną w Regulaminie przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości przysługującą Uczestnikom projektu, których biznesplan nie znalazł się na wstępnej liście rankingowej biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.

Szczegóły procedury odwołania zostały określone w § 14 Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości.


Poniedziałek, 14 września 2020 r.

PROCEDURA ODWOŁAŃ OD OCENY KOW

Zgodnie z § 14 Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości projektu Nowa droga – II edycja

  1. Procedura odwoławcza dotyczy tylko i wyłącznie biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego, które nie znalazły się na wstępnej liście biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania.
  2. Uczestnik projektu, którego biznesplan nie znalazł się na wstępnej liście biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania, ma możliwość złożenia pisemnego wniosku o ponowne rozpatrzenie Biznesplanu
  3. (załącznik nr 6) 1.6. Załącznik nr 6 Wniosek o ponowne rozpatrzenie biznesplanu, jednakże tylko w zakresie oceny biznesplanu.
  4. Odwołanie wnioskujące o ponowną weryfikację (w zakresie oceny formalnej i merytorycznej) i dodatkowymi wyjaśnieniami (informacjami) dotyczącymi zakresu przedsięwzięcia i/lub uzupełnieniem ewentualnych uchybień formalnych składane jest w terminie do 3 dni roboczych licząc od dnia następnego po otrzymaniu informacji za pomocą poczty elektronicznej lub osobiście lub listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru o wyniku oceny.
  5. Wniosek o ponowne rozpatrzenie Biznesplanu nie może dotyczyć rozszerzenia biznesplanu o nowe treści. Niezachowanie tego warunku będzie skutkowało nieprzyjęciem odwołania.
  6. Rozpatrzenie odwołań od oceny biznesplanu powinno się zakończyć w ciągu 5 dni roboczych od wpłynięcia odwołania.
  7. Ponowna ocena biznesplanu będzie dokonywana przez losowo wybranych członków KOW, którzy nie uczestniczyli w jego pierwszej ocenie.
  8. Beneficjent Projektu każdorazowo poinformuje pisemnie Uczestnika projektu o wynikach powtórnej oceny biznesplanu. Powtórna ocena biznesplanu jest oceną ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie. Ostateczne zamknięcie listy Uczestników projektu kwalifikujących się do otrzymania dotacji możliwe jest po rozpatrzeniu wszystkich odwołań od oceny biznesplanu.
  9. Wstępna lista biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania nie ulega zmianie nawet w przypadku uzyskania wyższej liczby punktów przez osoby korzystające z procedury odwołania się od oceny merytorycznej biznesplanów.
  10. W przypadku uwzględnienia odwołań lista podstawowa biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania zostanie zaktualizowana.
  11. W przypadku braku odwołań lub ich nieuwzględniania dofinansowanie otrzymają kolejne biznesplany z listy rezerwowej z najwyższą punktacją powyżej wymaganego minimum.
  12. Ostateczna lista biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania zostanie zamieszczona na stronie internetowej Projektu. Dodatkowo każdy Uczestnik projektu zostanie poinformowany o wynikach oceny złożonego biznesplanu oraz przyznaniu bądź nie, dofinansowania wraz z uzyskanym wynikiem punktowym.

Piątek, 11 września 2020 r.

INFORMACJA O WSTRZYMANIU II NABORU - REKRUTACJI
DO PROJEKTU
"NOWA DROGA – II EDYCJA”

Szanowni Państwo,

Informujemy, iż nabór formularzy rekrutacyjnych do projektu
NOWA DROGA – II EDYCJA
został wstrzymany.

Zgodnie z Regulaminem Rekrutacji i Uczestnictwa w projekcie § 6 punkt 6 rekrutacja do udziału w projekcie zostaje wstrzymana z uwagi na fakt, iż liczba zgłoszonych osiągnęła 80 miejsc.

„Rekrutacja może zostać wstrzymana, gdy wpłynie dwukrotnie więcej Formularzy rekrutacyjnych niż zakładano w każdej turze naboru (tj. 80 Formularzy rekrutacyjnych). Informacja o wstrzymaniu rekrutacji zostanie zamieszczona na stronie internetowej projektu (www.nowadroga.rze.pl), w Punkcie Rekrutacyjnym oraz w Biurze Projektu.”


Środa, 9 września 2020 r.

Komisja Oceny Wniosków rozpoczęła ocenę merytoryczną biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego. Informujemy, że posiedzenia Komisji Oceny Wniosków będą odbywały się w terminie od 09.09.2020 r. do 13.09.2020 r. Kolejne posiedzenie Komisji Oceny Wniosków w przypadku wpłynięcia odwołań wnioskujących o ponowną weryfikację planowane będzie na 18.09.2020 r.


Wtorek, 8 września 2020 r.

W dniu 08.09.2020 zakończono ocenę formalną biznesplanów wnioskujących o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.

W odpowiedzi na ogłoszony nabór złożone zostały 40 wnioski o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego oraz biznesplany z załącznikami.

Wszystkie złożone biznesplany wnioskujące o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego otrzymały ocenę pozytywną.


Poniedziałek, 17 sierpnia 2020 r.

Terminy podpisywania i zabezpieczania umowy dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej oraz umowy o udzielenie wsparcia pomostowego dla I turu naboru

Centrum Promocji Biznesu wyznacza następujące terminy podpisywania umowy o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej oraz umowy o udzielenie wsparcia pomostowego dla I tury naboru.

Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
22.09.2020 NDII/51/2020
NDII/67/2020
NDII/62/2020
NDII/31/2020
NDII/41/2020
NDII/16/2020
NDII/22/2020
NDII/14/2020
NDII/58/2020
NDII/13/2020
NDII/12/2020
NDII/80/2020
Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
23.09.2020 NDII/79/2020
NDII/39/2020
NDII/02/2020
NDII/11/2020
NDII/66/2020
NDII/10/2020
NDII/81/2020
NDII/78/2020
NDII/28/2020
NDII/35/2020
NDII/40/2020
NDII/23/2020
NDII/06/2020
NDII/98/2020
Data podpisywania i zabezpieczenia umów o dofinansowanie tożsama z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej Nr NIK Uczestnika Projektu
24.09.2020 NDII/106/2020
NDII/110/2020
NDII/21/2020
NDII/18/2020
NDII/19/2020
NDII/32/2020
NDII/57/2020
NDII/36/2020
NDII/83/2020
NDII/44/2020
NDII/63/2020
NDII/42/2020
NDII/114/2020
NDII/86/2020

Takie daty jak powyżej należy wpisać do biznesplanu jako planowana data rozpoczęcia działalności.

Podpisanie umów nastąpi wyłącznie z osobami, które uzyskają pozytywną ocenę Komisji Oceny Wniosków i zajmą miejsce na ostatecznej liście rankingowej biznesplanów rekomendowanych do dofinansowania od nr 1 do nr 35 oraz spełni wszelkie wymogi formalne związane z podpisaniem i zabezpieczeniem umów.


Poniedziałek, 17 sierpnia 2020 r.

OGŁOSZENIE O ZMIANIE TERMINU II NABORU - REKRUTACJI
DO PROJEKTU
"NOWA DROGA – II EDYCJA”

Szanowni Państwo,

Centrum Promocji Biznesu uprzejmie informujemy, iż termin II naboru – rekrutacji do udziału w projekcie ulega zmianie.

Nowy termin II naboru - rekrutacji rozpoczyna się od 07.09.2020 r.

Dokumenty rekrutacyjne można składać w terminie od dnia 07.09.2020 r. do dnia 11.09.2020 r. w godz. od 8.00 do 16.00 w Punkcie rekrutacyjnym Projektu w Rzeszowie przy ul. Króla Augusta 20/12, 35-210 Rzeszów.

Dokonując zgłoszenia do udziału w projekcie należy dostarczyć wymagane dokumenty rekrutacyjne do Punktu rekrutacyjnego zlokalizowanego w ul. Króla Augusta 20/12, 35-210 Rzeszów lub przesłanie ich pocztą bądź kurierem na adres Punktu Rekrutacyjnego w terminie naboru.

Wymagane dokumenty rekrutacyjne:

  1. Formularz rekrutacyjny projektu Nowa droga – II edycja stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;
  2. Formularz rekrutacyjny projektu Nowa droga – II edycja stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu w wersji elektronicznej tożsamy z wersją papierową (np. na płycie CD lub DVD lub pendrive) jeżeli wypełniany elektronicznie / komputerowo to zapisujemy w formacie pliku tekstowego np. MS Word, Open Office itp. z rozszerzeniem (.doc/.docx/.odt), jeżeli wypełniany odręcznie to skan do pliku z rozszerzeniem pdf.
    Zapisany plik powinien być nazwany Nazwiskiem i imieniem Kandydata np.: Kowalski Jan.docx
  3. oświadczenie o ubezpieczeniu/braku ubezpieczenia w KRUS;
  4. oświadczenie zbiorcze;
  5. oświadczenie Kandydata o uczestnictwie w jednym projekcie;
  6. oświadczenie o poinformowaniu Kandydata o przyjętych kryteriach kwalifikacji do udziału w projekcie,
  7. kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności lub inny równoważny dokument potwierdzający status osoby z niepełnosprawnościami (jeśli dotyczy);
  8. ponadto Kandydat jest zobowiązany dołączyć do Formularza rekrutacyjnego następujące załączniki potwierdzające jego status, w tym:
    • osoba bezrobotna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy, w tym długotrwale bezrobotna:
      • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
    • osoba długotrwale bezrobotna niezarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy:
      • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zawierające informacje o okresach zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych z tytułu zatrudnienia w ostatnich min. 12 miesiącach wydane przez ZUS nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
        wniosek o wydanie zaświadczenia z konta osoby ubezpieczonej US-7
    • rolnik/ członek rodziny rolnika podlegający ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, który chce odejść z rolnictwa (gospodarstwo rolne poniżej 2 ha):
      • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
      • zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na mocy ustawy z 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego

Dokumenty rekrutacyjne można pobrać w zakładce Dokumenty.

Sugerujemy uzupełniać Dokumenty rekrutacyjne (zwłaszcza Formularz rekrutacyjny) elektronicznie. W Formularzu rekrutacyjnym jest możliwość rozszerzania wierszy, dostosowując do uzupełnianej treści.

W ramach prowadzonego II naboru rekrutacji do Projektu zakwalifikowanych zostanie 40 osób. Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.

UWAGA: Wszystkie składane dokumenty rekrutacyjne powinny być wypełnione w sposób czytelny, komputerowo lub odręcznie, parafowane na każdej ze stron wraz z wymaganym kompletem załączników. Kopie załączonych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem zgodnie z wymogami zawartymi w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.

Ocena Kandydatów do projektu będzie składała się z następujących etapów:

Etap 1 – Ocena formalna formularza rekrutacyjnego

  1. Komisja rekrutacyjna na etapie oceny formalnej odrzucać będzie bez możliwości poprawy formularze rekrutacyjne w następujących sytuacjach:
    • Kandydat nie spełnia kryteriów grupy docelowej i kryteriów dostępu udziału w projekcie określonych w § 3 punkt 1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
    • Kandydat jest osobą wykluczoną z możliwości ubiegania się o udział w projekcie zgodnie z § 4 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
    • Formularz zgłoszeniowy nie został przygotowany na wzorze będącym załącznikiem nr 1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
    • Formularz zgłoszeniowy nie zawiera wszystkich wymaganych załączników zgodnie z § 5 punkt 1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
  2. Formularze zgłoszeniowe zawierające uchybienia formalne inne niż wymienione wyżej będą mogły zostać uzupełnione i/ lub poprawione przez Kandydatów jednokrotnie w terminie do 3 dni od dnia otrzymania przez Kandydata pisma z wykazem uchybień formalnych, poprzez osobiste stawienie się w biurze projektu i odręczne uzupełnienie ewentualnych uchybień wraz z ich zaparafowaniem.

Etap 2 – Ocena merytoryczna formularza rekrutacyjnego pod kątem planowanej działalności gospodarczej oraz weryfikacja predyspozycji potencjalnych uczestników projektu do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie rozmowy z doradcą zawodowym.
Formularze rekrutacyjne będą oceniane w oparciu o następujące kryteria punktowe:

  1. przynależność do grupy docelowej (max 18 pkt.)
  2. ocena Formularza rekrutacyjnego za opis planowanej działalności gospodarczej (max 42 pkt.)
  3. WERYFIKACJA PREDYSPOZYCJI potencjalnych uczestników projektu do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie rozmowy z doradcą zawodowym (max 40 pkt.) Obligatoryjną częścią rozmowy z doradcą zawodowym jest przeprowadzenie badania odpowiednio dobranym testem (m.in. uzdolnień i predyspozycji przedsiębiorczych do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej).

Maksymalna liczba punktów do przyznania wynosi 100.
Minimalna liczba punktów kwalifikujących Kandydata do udziału w projekcie wynosi 50, w tym co najmniej 26 punktów za opis planowanej działalności gospodarczej oraz 24 punkty za ocenę doradcy zawodowego weryfikującego predyspozycje do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej.

Ogłoszenie ostatecznej listy Uczestników Projektu (40 osób) oraz listy rezerwowej Uczestników Projektu (informacja o zakwalifikowaniu się do projektu zostanie podana na stronie internetowej projektu www.nowadroga.rze.pl oraz będzie dostępna do wglądu w biurze projektu. Ponadto Kandydaci o wynikach rekrutacji zostaną powiadomieni (w formie pisemnej) osobiście lub listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub pocztą elektroniczną e-mail.

Dokumenty do złożenia po zakwalifikowaniu się do projektu do 5 dni roboczych:

  1. Deklarację uczestnictwa w projekcie;
  2. Oświadczenie o aktualności kryteriów kwalifikacyjnych;
  3. Oświadczenie Uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
  4. Kserokopie zaświadczeń dokumentujących uzyskanie pomocy publicznej (w tym pomocy de minimis) w okresie ostatnich 3 lat (jeśli dotyczy).
  5. Dokument urzędowy do wglądu potwierdzający posiadanie co najmniej 3 dzieci w wieku do 18 lat (jeśli dotyczy).

Czwartek, 13 sierpnia 2020 r.

Ogłoszenie o naborze Wniosków o przyznanie wsparcia finansowego
i wsparcia pomostowego oraz biznesplanów wraz z złącznikami

Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając zaprasza Uczestników projektu Nowa droga – II edycja do składania Wniosków o przyznanie wsparcia finansowego i wsparcia pomostowego oraz biznesplanów wraz z złącznikami.

Dokumenty będzie można składać w dniach od 25.08.2020 r. do 07.09.2020 r. (w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00 w Biurze Projektu w Rzeszowie przy ul. Dworzysko 55).

Informujemy, że wnioski można składać osobiście w Biurze Projektu, za pośrednictwem poczty lub kuriera, w wyznaczonym przez Beneficjenta terminie naboru. W przypadku osobistego złożenia biznesplanu Uczestnik projektu otrzyma potwierdzenie jego złożenia z nadaniem daty i godziny wpływu oraz numerem biznesplanu. W przypadku dokumentów złożonych za pośrednictwem poczty lub kuriera, liczy się data wpływu dokumentów do Biura Projektu. Potwierdzeniem wpływu dokumentów będzie przesłanie potwierdzenia wraz z podaniem numeru biznesplanu i datą wpływu drogą e-mail.

Informujemy, że Wniosek o przyznanie wsparcia finansowego i wsparcia pomostowego oraz biznesplan wraz z złącznikami jest dostępny na stronie internetowej Projektu www.nowadroga.rze.pl w zakładce Dokumenty.

Wymagania formalne odnośnie przygotowania biznesplanu wnioskującego o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego:

  1. biznesplan jest wypełniony elektronicznie w języku polskim,
  2. biznesplan oraz załączniki są zgodne z obowiązującymi wzorami,
  3. biznesplan jest złożony w wersji papierowej w dwóch egzemplarzach (dwa oryginały lub oryginał i kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) plus wersja elektroniczna biznesplanu (biznesplan w postaci elektronicznej będący odzwierciedleniem cyfrowym wersji papierowej składany jest w jednym egzemplarzu,
  4. biznesplan jest podpisany czytelnie przez osobę uprawnioną oraz parafowany na każdej stronie,
  5. biznesplan ma ponumerowane strony,
  6. biznesplan ma wypełnione wszystkie wymagane pola,
  7. biznesplan nie zawiera błędów rachunkowych (błędne podstawowe obliczenia matematyczne),
  8. komplet dokumentów powinien być trwale spięty,
  9. biznesplan został złożony w wyznaczonym terminie,
  10. określona w biznesplanie działalność jest zgodna z przedstawioną w Dokumentach Rekrutacyjnych,
  11. kwota wnioskowanego wsparcia mieści się w limitach określonych w Regulaminie przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości,
  12. okres finansowania zawiera się w okresie realizacji projektu Nowa droga – II edycja,
  13. oryginał i kopia biznesplanu zawierają wszystkie wymagane załączniki.

W przypadku ubiegania się o przyznanie wsparcia finansowego i wsparcia pomostowego należy załączyć zgodnie z „Regulaminem przyznania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości” następujące dokumenty:

  1. Wniosek o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego,
  2. Biznes plan na okres 2 lat działalności przedsiębiorstwa wraz z załącznikami:
    1. Dokument potwierdzający ukończenie szkolenia „ABC przedsiębiorczości”,
    2. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r., poz. 1543),
    3. Oświadczenie o otrzymaniu / nieotrzymaniu pomocy de minimis w roku budżetowym, w którym Uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach budżetowych,
    4. Kopie zaświadczeń o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku kalendarzowym, w którym Uczestnik Projektu przystępuje do Projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych wystawionych przez podmioty udzielające pomocy (jeśli dotyczy),
    5. Biznesplan w wersji elektronicznej,
    6. Oświadczenie o tożsamości wersji elektronicznej i papierowej biznesplanu,
    7. Oświadczenie o nie skorzystaniu z innej pomocy dotyczącej tych samych wydatków kwalifikowanych, na które udzielana jest pomoc de minimis,
    8. Dokumenty dodatkowe ułatwiające ocenę planowanego przedsięwzięcia np.
      • dokumenty potwierdzające posiadaną wiedzę i doświadczenie Uczestnika projektu,
      • dokumenty potwierdzające prawo do lokalu, w którym zarejestrowana/prowadzona będzie działalność gospodarcza,
      • kosztorys robót budowlanych, opis techniczny – jeśli dotyczy,
      • inne dokumenty, o ile wymaga tego specyfika realizacji danego projektu

Dokumenty należy złożyć w dwóch egzemplarzach w kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem Uczestnika Projektu i dokładnymi danymi adresowymi Uczestnika.


Poniedziałek, 3 sierpnia 2020 r.

OGŁASZAMY TERMIN II NABORU DO PROJEKTU

"NOWA DROGA – II EDYCJA”

Uprzejmie informujemy, iż z dniem 24.08.2020 r. Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając rozpoczyna II turę rekrutacji do projektu "Nowa droga – II edycja"

Dokumenty rekrutacyjne można składać w terminie od dnia 24.08.2020 r. do dnia 31.08.2020 r. w godz. od 8.00 do 16.00 w Punkcie rekrutacyjnym Projektu w Rzeszowie przy ul. Króla Augusta 20/12, 35-210 Rzeszów.

Szanowni Państwo,

Informujemy, iż w związku z zmianą siedziby firmy Beneficjent Projektu zaktualizował dokumentację do projektu Nowa droga – II edycja - na stronie projektu zostały zamieszczone zaktualizowane dokumenty.

Aktualny adres to:

ul. Dworzysko 55, 35-213 Rzeszów
NIP i REGON pozostają bez zmian.

Piątek, 31 lipca 2020 r.

Aktualizacja szczegółowego harmonogramu udzielenia wsparcia – szkolenia przed założeniem działalności gospodarczej – ABC PRZEDSIĘBIORCZOŚCI


Środa, 29 lipca 2020 r.

Szczegółowy harmonogram udzielenia wsparcia – szkolenia przed założeniem działalności gospodarczej – ABC PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

W dniach od 03.08.2020 r. do 24.08.2020 r. zostaną przeprowadzone szkolenia przed założeniem działalności gospodarczej ABC PRZEDSIĘBIORCZOŚCI


Piątek, 24 lipca 2020 r.

Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając informuje o zakończeniu procesu rekrutacji I tury naboru do projektu Nowa droga – II edycja. W związku z zakończeniem przez Komisję rekrutacyjną oceny merytorycznej formularzy rekrutacyjnych poniżej zamieszczamy listy rankingowe. Listę Kandydatów zakwalifikowanych do udziału w projekcie, listę rezerwową Kandydatów, listę osób niezakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę Kandydatów, którzy zrezygnowali z udziału w rekrutacji do projektu.

Zgodnie z § 7 pkt. 15 Regulaminu Rekrutacji i Uczestnictwa w Projekcie

Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie podlega procedurze odwoławczej. Kandydatowi do Projektu nie przysługuje odwołanie od wyników rekrutacji na żadnym z etapów rekrutacji do projektu.


Piątek, 3 lipca 2020 r.

Informujemy, iż Komisja Rekrutacyjna powołana do dokonania oceny formalnej Formularzy rekrutacyjnych do Projektu Nowa droga – II edycja w dniu 02.07.2020 r. zakończyła ich ocenę.

Do oceny merytorycznej zakwalifikowano więc 116 Kandydatów, których formularze rekrutacyjne uzyskały pozytywną ocenę Komisji Rekrutacyjnej.

Komisja Rekrutacyjna na etapie oceny formalnej do dalszej oceny nie rekomendowała 2 Kandydatów, których formularze rekrutacyjny nie spełniły wymogów formalnych.


Środa, 1 lipca 2020 r.

Informujemy Państwa, że od dnia 01.07.2020 r. siedziba firmy zostaje przeniesiona pod następujący adres: ul. Dworzysko 55, 35-213 Rzeszów.


Poniedziałek, 29 czerwca 2020 r.

W dniu 26.06.2020 zakończyła się I tura rekrutacji do projektu Nowa droga – II edycja.

Bardzo dziękujemy wszystkim zainteresowanym naszym projektem. W dalszej kolejności nastąpi ocena formalna i merytoryczna złożonych formularzy rekrutacyjnych.

O wynikach oceny będziemy informowali Państwa na bieżąco.


Piątek, 12 czerwca 2020 r.

Informujemy, iż w związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi terminu ważności załączników składanych wraz z wymaganą dokumentacją konkursową Beneficjent Projektu zaktualizował dokumentację rekrutacji do projektu - na stronie projektu zostały zamieszczone zaktualizowane dokumenty rekrutacyjne:

Poniżej zaktualizowane zapisy – dla Państwa podkreśliliśmy zmiany.

W związku z powyższym prosimy o składanie Formularzy rekrutacyjnych wg nowych wzorów z naniesionymi zmianami.

Aktualizacja dotyczy zmiany w Regulaminie Rekrutacji i Uczestnictwa w Projekcie zapisu znajdującego się na stronie nr 6, § 5; pkt.1;podpunkt lit. h:

stary zapis:

  1. ponadto Kandydat jest zobowiązany dołączyć do Formularza rekrutacyjnego następujące załączniki potwierdzające jego status, w tym:
    • osoba bezrobotna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy, w tym długotrwale bezrobotna:
      • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie później niż 14 dni przed dniem złożeniem Formularza rekrutacyjnego;
    • osoba długotrwale bezrobotna niezarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy:
      • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zawierające informacje o okresach zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych z tytułu zatrudnienia w ostatnich min. 12 miesiącach wydane przez ZUS nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia formularza rekrutacyjnego;
    • rolnik/ członek rodziny rolnika podlegający ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, który chce odejść z rolnictwa (gospodarstwo rolne poniżej 2 ha):
      • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie później niż 14 dni przed dniem złożeniem Formularza rekrutacyjnego;
      • zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na mocy ustawy z 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, wydane nie później niż 14 dni przed złożeniem formularza rekrutacyjnego

nowy zapis:

  1. ponadto Kandydat jest zobowiązany dołączyć do Formularza rekrutacyjnego następujące załączniki potwierdzające jego status, w tym:
    • osoba bezrobotna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy, w tym długotrwale bezrobotna:
      • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
    • osoba długotrwale bezrobotna niezarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy:
      • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zawierające informacje o okresach zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych z tytułu zatrudnienia w ostatnich min. 12 miesiącach wydane przez ZUS nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia formularza rekrutacyjnego;
    • rolnik/ członek rodziny rolnika podlegający ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, który chce odejść z rolnictwa (gospodarstwo rolne poniżej 2 ha):
      • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
      • zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na mocy ustawy z 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia formularza rekrutacyjnego

Aktualizacja dotyczy zmiany w Formularzu rekrutacyjnym zapisu znajdującego się na stronie nr 3 przypis dolny nr 3:

stary zapis

w przypadku osoby ubezpieczonej w KRUS do formularza zgłoszeniowego obowiązkowo należy dołączyć:

  • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie później niż 14 dni przed dniem złożeniem Formularza rekrutacyjnego;
  • zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na mocy ustawy z 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, wydane nie później niż 14 dni przed złożeniem formularza rekrutacyjnego.

nowy zapis

w przypadku osoby ubezpieczonej w KRUS do formularza zgłoszeniowego obowiązkowo należy dołączyć:

  • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
  • zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na mocy ustawy z 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia formularza rekrutacyjnego.

Aktualizacja dotyczy zmiany w Oświadczeniu zbiorczym zapisu znajdującego się na stronie nr 1 przypis dolny nr 1 oraz na stronie nr 2 przypis dolny nr 3:

stary zapis

  • 1 w przypadku zaznaczenia tej odpowiedzi, Kandydat zobowiązuje się do przedstawienia zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej wydane nie później niż 14 dni przed dniem złożeniem Formularza rekrutacyjnego
  • 3 w przypadku zaznaczenia tej odpowiedzi, Kandydat zobowiązuje się do przedstawienia zaświadczenia z PUP potwierdzającego zarejestrowanie w PUP nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy (>12 miesięcy) liczonych do dnia złożenia Formularza zgłoszeniowego do udziału w projekcie wydane nie później niż 14 dni przed dniem złożeniem Formularza rekrutacyjnego

nowy zapis

  • 1 w przypadku zaznaczenia tej odpowiedzi, Kandydat zobowiązuje się do przedstawienia zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego
  • 3 w przypadku zaznaczenia tej odpowiedzi, Kandydat zobowiązuje się do przedstawienia zaświadczenia z PUP potwierdzającego zarejestrowanie w PUP nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy (>12 miesięcy) liczonych do dnia złożenia Formularza zgłoszeniowego do udziału w projekcie wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego

Aktualizacja dotyczy zmiany w Karcie Oceny Formalnej zapisu znajdującego się na stronie nr 2 pkt. 7 podpunkt lit. f, h:

stary zapis

  1. zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej / długotrwale bezrobotnej wydane nie później niż 14 dni przed dniem złożeniem Formularza rekrutacyjnego (jeśli dotyczy)
  2. zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na mocy ustawy z 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, wydane nie później niż 14 dni przed złożeniem formularza rekrutacyjnego (jeśli dotyczy),

nowy zapis

  1. zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej / długotrwale bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego (jeśli dotyczy)
  2. zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na mocy ustawy z 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego (jeśli dotyczy),

Dokonując zgłoszenia do udziału w projekcie należy dostarczyć zaktualizowane dokumenty rekrutacyjne dostępne na stronie Projektu Nowa droga – II edycja w zakładce DOKUMENTY !!!


Poniedziałek, 8 czerwca 2020 r.

REJESTRACJA PROFILU ZAUFANEGO

W związku z licznymi zapytaniami w sprawie założenia Profilu Zaufanego uprzejmie informujemy, że jest on potrzebny Państwu aby:

  1. szybko i bez potrzeby wychodzenia z domu założyć działalność gospodarczą;
  2. dostęp do danych 24h na dobę;
  3. w razie błędów we wpisie do CEIDG można natychmiast bez potrzeby ingerencji urzędnika skorygować dane;
  4. w sytuacjach awaryjnych przy pomocy personelu projektu dokonać wszelkich niezbędnych korekt we wpisie do CEIDG.

Z naszej praktyki wynika, że część Uczestników projektu, którzy zdają się na współpracę z pracownikami Urzędów Gminy przy zakładaniu działalności gospodarczej są narażeni na problemy mogące wyniknąć z często ludzkich błędów. Wielokrotnie informowano nas o sytuacji w której osoba zakładająca działalność wypełniając odręcznie dokumenty i składając do Urzędu Gminy, po sprawdzeniu statusu w internecie znajdowała tam błędne dane. Zapewne żaden z urzędników nie zrobił błędów świadomie, jednakże dla personelu projektu, innych instytucji i urzędów nadzorujących działalności gospodarcze wpis w systemie CEIDG jest uznawany za aktualny i bieżący.

Dlatego też zachęcamy aby każda z osób, która zadecyduje się na udział w projekcie już wcześniej skorzystała z możliwości jakie niesie za sobą Profil Zaufany.

Zapraszamy po więcej informacji na stronę internetową https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany


Czwartek, 4 czerwca 2020 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE - REKRUTACJI DO PROJEKTU
"NOWA DROGA – II EDYCJA”

Uprzejmie informujemy, iż z dniem 22.06.2020 r. Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając rozpoczyna rekrutację do projektu "Nowa droga – II edycja"

Dokumenty rekrutacyjne można składać w terminie od dnia 22.06.2020 r. do dnia 26.06.2020 r. w godz. od 8.00 do 16.00 w Punkcie rekrutacyjnym Projektu w Rzeszowie przy ul. Szarych Szeregów 5, 35-114 Rzeszów.


Dokonując zgłoszenia do udziału w projekcie należy dostarczyć wymagane dokumenty rekrutacyjne do Punktu rekrutacyjnego zlokalizowanego w Rzeszowie przy ul. Szarych Szeregów 5 35-114 Rzeszów lub przesłanie ich pocztą bądź kurierem na adres Punktu Rekrutacyjnego w terminie naboru.

Wymagane dokumenty rekrutacyjne:

  1. Formularz rekrutacyjny projektu Nowa droga – II edycja stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;
  2. Formularz rekrutacyjny projektu Nowa droga – II edycja stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu w wersji elektronicznej tożsamy z wersją papierową (np. na płycie CD lub DVD lub pendrive) jeżeli wypełniany elektronicznie / komputerowo to zapisujemy w formacie pliku tekstowego np. MS Word, Open Office itp. z rozszerzeniem (.doc/.docx/.odt), jeżeli wypełniany odręcznie to skan do pliku z rozszerzeniem pdf.
    Zapisany plik powinien być nazwany Nazwiskiem i imieniem Kandydata np.: Kowalski Jan.docx
  3. oświadczenie o ubezpieczeniu/braku ubezpieczenia w KRUS;
  4. oświadczenie zbiorcze;
  5. oświadczenie Kandydata o uczestnictwie w jednym projekcie;
  6. oświadczenie o poinformowaniu Kandydata o przyjętych kryteriach kwalifikacji do udziału w projekcie,
  7. kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności lub inny równoważny dokument potwierdzający status osoby z niepełnosprawnościami (jeśli dotyczy);
  8. ponadto Kandydat jest zobowiązany dołączyć do Formularza rekrutacyjnego następujące załączniki potwierdzające jego status, w tym:
    • osoba bezrobotna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy, w tym długotrwale bezrobotna:
      • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
    • osoba długotrwale bezrobotna niezarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy:
      • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zawierające informacje o okresach zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych z tytułu zatrudnienia w ostatnich min. 12 miesiącach wydane przez ZUS nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
        wniosek o wydanie zaświadczenia z konta osoby ubezpieczonej US-7
    • rolnik/ członek rodziny rolnika podlegający ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, który chce odejść z rolnictwa (gospodarstwo rolne poniżej 2 ha):
      • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status osoby bezrobotnej/ długotrwale bezrobotnej wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego;
      • zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie na mocy ustawy z 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, wydane nie wcześniej niż 14 dni przed dniem złożenia Formularza rekrutacyjnego

Dokumenty rekrutacyjne można pobrać w zakładce Dokumenty.

Sugerujemy uzupełniać Dokumenty rekrutacyjne (zwłaszcza Formularz rekrutacyjny) elektronicznie. W Formularzu rekrutacyjnym jest możliwość rozszerzania wierszy, dostosowując do uzupełnianej treści.

W ramach prowadzonego I naboru rekrutacji do Projektu zakwalifikowanych zostanie 40 osób. Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.

UWAGA: Wszystkie składane dokumenty rekrutacyjne powinny być wypełnione w sposób czytelny, komputerowo lub odręcznie, parafowane na każdej ze stron wraz z wymaganym kompletem załączników. Kopie załączonych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem zgodnie z wymogami zawartymi w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.

Ocena Kandydatów do projektu będzie składała się z następujących etapów:

Etap 1 – Ocena formalna formularza rekrutacyjnego

  1. Komisja rekrutacyjna na etapie oceny formalnej odrzucać będzie bez możliwości poprawy formularze rekrutacyjne w następujących sytuacjach:
    • Kandydat nie spełnia kryteriów grupy docelowej i kryteriów dostępu udziału w projekcie określonych w § 3 punkt 1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
    • Kandydat jest osobą wykluczoną z możliwości ubiegania się o udział w projekcie zgodnie z § 4 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
    • Formularz zgłoszeniowy nie został przygotowany na wzorze będącym załącznikiem nr 1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
    • Formularz zgłoszeniowy nie zawiera wszystkich wymaganych załączników zgodnie z § 5 punkt 1 Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
  2. Formularze zgłoszeniowe zawierające uchybienia formalne inne niż wymienione wyżej będą mogły zostać uzupełnione i/ lub poprawione przez Kandydatów jednokrotnie w terminie do 3 dni od dnia otrzymania przez Kandydata pisma z wykazem uchybień formalnych, poprzez osobiste stawienie się w biurze projektu i odręczne uzupełnienie ewentualnych uchybień wraz z ich zaparafowaniem.

Etap 2 – Ocena merytoryczna formularza rekrutacyjnego pod kątem planowanej działalności gospodarczej oraz weryfikacja predyspozycji potencjalnych uczestników projektu do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie rozmowy z doradcą zawodowym.
Formularze rekrutacyjne będą oceniane w oparciu o następujące kryteria punktowe:

  1. przynależność do grupy docelowej (max 18 pkt.)
  2. ocena Formularza rekrutacyjnego za opis planowanej działalności gospodarczej (max 42 pkt.)
  3. WERYFIKACJA PREDYSPOZYCJI potencjalnych uczestników projektu do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie rozmowy z doradcą zawodowym (max 40 pkt.) Obligatoryjną częścią rozmowy z doradcą zawodowym jest przeprowadzenie badania odpowiednio dobranym testem (m.in. uzdolnień i predyspozycji przedsiębiorczych do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej).

Maksymalna liczba punktów do przyznania wynosi 100.
Minimalna liczba punktów kwalifikujących Kandydata do udziału w projekcie wynosi 50, w tym co najmniej 26 punktów za opis planowanej działalności gospodarczej oraz 24 punkty za ocenę doradcy zawodowego weryfikującego predyspozycje do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej.

Ogłoszenie ostatecznej listy Uczestników Projektu (40 osób) oraz listy rezerwowej Uczestników Projektu (informacja o zakwalifikowaniu się do projektu zostanie podana na stronie internetowej projektu www.nowadroga.rze.pl oraz będzie dostępna do wglądu w biurze projektu. Ponadto Kandydaci o wynikach rekrutacji zostaną powiadomieni (w formie pisemnej) osobiście lub listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub pocztą elektroniczną e-mail.

Dokumenty do złożenia po zakwalifikowaniu się do projektu do 5 dni roboczych:

  1. Deklarację uczestnictwa w projekcie;
  2. Oświadczenie o aktualności kryteriów kwalifikacyjnych;
  3. Oświadczenie Uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
  4. Kserokopie zaświadczeń dokumentujących uzyskanie pomocy publicznej (w tym pomocy de minimis) w okresie ostatnich 3 lat (jeśli dotyczy).
  5. Dokument urzędowy do wglądu potwierdzający posiadanie co najmniej 3 dzieci w wieku do 18 lat (jeśli dotyczy).

Środa, 3 czerwca 2020 r.

Informujemy, iż w dniu 3.06.2020 r. udostępnione zostały dokumenty związane z udziałem w projekcie, realizowanym przez Centrum Promocji Biznesu Paweł Zając w ramach Działania 7.3 Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z pełną dokumentacją, zwłaszcza z regulaminami, które stanowią podstawę niniejszego projektu.


Czwartek, 14 maja 2020 r.

ZACHĘCAMY DO ZAŁOŻENIA PROFILU ZAUFANEGO

Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Profil zaufany umożliwia złożenie podpisu zaufanego, ale nie jest podpisem elektronicznym.

Profil zaufany to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w internecie. Te dane to imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL. Profil zaufany jest tak zabezpieczony, aby nikt – poza jego właścicielem – nie mógł go użyć. Dzięki temu każda osoba, która ma profil zaufany i użyje go w usłudze internetowej podmiotu publicznego, jest wiarygodna.

Za pomocą profilu zaufanego skutecznie potwierdzisz swoją tożsamość w internecie (to pozwala automatycznie udostępniać dane, które są przeznaczone tylko dla ciebie) oraz podpiszesz wniosek, jeśli jest to niezbędne do załatwienia sprawy.

W dzisiejszych czasach w związku z COVID-19 profil zaufany ułatwieni kontakt z Powiatowymi Urzędami Pracy, Urzędem Skarbowym, ZUS, KRUS oraz rejestrację działalności gospodarczej w CEIDG itp. dlatego zachęcamy wszystkich do założenia profilu zaufanego.

Wykorzystując profil zaufany w kontaktowaniu się z Urzędami masz pewność, że Twoje pismo, wniosek trafi do Urzędu w tym samym dniu. Co więcej, pisma kierowane przez Urząd, wysyłane elektronicznie, będą do Państwa równie szybko i sprawnie dostarczane.

https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

ZAŁÓŻ PROFIL ZAUFANY PRZEZ INTERNET

Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli masz:

  • konto w systemie banku lub innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (ich listę znajdziesz na stronie profilu zaufanego),
  • kwalifikowany podpis elektroniczny,
  • nowy dowód osobisty z warstwą elektroniczną oraz czytnik umożliwiający podłączenie go do komputera.

ZAŁÓŻ TYMCZASOWY PROFIL ZAUFANY

Profil Zaufany, to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu załatwisz sprawy urzędowe przez internet. Jeśli chcesz go uzyskać bez wychodzenia z domu, a nie możesz założyć profilu zaufanego, załóż tymczasowy profil zaufany. Aby go potwierdzić, wystarczy rozmowa wideo z urzędnikiem.

ZAŁÓŻ PROFIL ZAUFANY I POTWIERDŹ TOŻSAMOŚĆ W PUNKCIE POTWIERDZAJĄCYM

Punkty potwierdzające to oddziały ZUS, urzędy skarbowe, urzędy wojewódzkie i niektóre inne urzędy. Wniosek o założenie profilu zaufanego automatycznie wysyłasz przez internet, kiedy rejestrujesz konto. Natomiast swoje dane potwierdzasz osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą). Pracownik punktu potwierdzającego poprosi cię o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony przez ciebie wniosek i poprosi o jego podpisanie.


Środa, 1 kwietnia 2020 r.

PRZESUNIĘCIE ZAPLANOWANYCH DZIAŁAŃ W PROJEKCIE

W związku z panująca sytuacją epidemiologiczną związaną z koronawirusem wszystkie zaplanowane działania w Projekcie Nowa droga – II edycja zostały przesunięte.

Wszelkie informacje związane z Projektem będą publikowane na bieżąco.


Środa, 1 kwietnia 2020 r.

WITAMY NA STRONIE PROJEKTU